Hiszpańska platforma Glovo, zajmująca się dostawami jedzenia oraz artykułów spożywczych, padła ofiarą cyberprzestępcy. Firma zapewniła, że haker nie uzyskał dostępu do danych z kart kredytowych.
Firma Glovo podała, że haker zyskał dostęp do systemu 29 kwietnia za pośrednictwem starego panelu administratora, ale został wyrzucony z platformy, gdy tylko wykryto włamanie.
"Możemy potwierdzić, że nie uzyskano dostępu do danych kart klientów, ponieważ Glovo nie zapisuje ani nie przechowuje takich informacji" – podało Glovo w oświadczeniu, cytowanym przez Agencję Reutera.
"Forbes" poinformował wcześniej, powołując się na firmę Hold Security, zajmującą się bezpieczeństwem w sieci, że haker sprzedawał dane logowania do kont klientów i kurierów związanych z Glovo.
O firmie
Glovo działa w 20 krajach i ma ok. 10 mln użytkowników na całym świecie.
Firma działa także Polsce. Na krajowym rynku współpracuje m.in. z Biedronką oraz Auchan.
Platforma, która powstała w 2015 roku, jest obecnie wyceniana na ponad 1 mld zł.
Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock