Pasażerowie podróżujący pociągami PKP Intercity znów mają problem, aby kupić bilet przez internet. Po poniedziałkowej awarii system sprzedaży ma „obniżoną wydajność”. Oznacza to, że bilet kupimy, ale system działa dużo wolniej.
System internetowej sprzedaży biletów PKP Intercity znów nie działa poprawnie. Pasażerowie mają problemy z kupnem biletów online. Dotyczy to również aplikacji mobilnej.
Ciąg dalszy
- Po usunięciu poniedziałkowej awarii występuje obniżona wydajność przez co wydłużony jest proces sprzedaży biletów. System działa wolniej, bo jednocześnie obsługuje mniejszą liczbą transakcji. Usterka wystąpiła po stronie dostawcy usługi. Czekamy na przywrócenie pełnej sprawności systemu - mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity. Osoby planujące podróż PKP Intercity, którym nie uda się kupić biletu przez internet mogą to zrobić w kasach na dworcach lub u konduktora. Co ważne z powodu awarii nie można dokonywać rezerwacji konkretnego miejsca. - Klienci PKP Intercity mogą kupować bilety z rezerwacją miejsc w kasach oraz na pokładach pociągów. Drużyny konduktorskie nie pobierają opłat za ich wystawienie - wyjaśnia Czemerajda.
Kolejna awaria
Warto przypomnieć, że system internetowej sprzedaży już wcześniej sprawiał problemy. W listopadzie zeszłego roku, gdy miała ruszyć sprzedaż biletów na Pendolino system nie działał przez ponad 100 godzin. Wówczas awaria była spowodowana "niestabilnością systemu sprzedaży PKP Intercity wynikającej z implementacji nowoczesnych rozwiązań sprzedaży internetowej do starych systemów kolejowych". Przy jej usunięciu pracowało 40 osób. W efekcie awarii prezes PKP SA Jakub Karnowski odwołał ze stanowiska członka zarządu PKP Intercity Pawła Hordyńskiego. Oprócz Horodyńskiego, który w zarządzie PKP Intercity odpowiadał za sprawy finansowe, pracę stracili także Piotr Butkiewicz, dyrektor wykonawczy ds. finansowych i wsparcia oraz Michał Rudek, dyrektor biura informatyki.
Autor: msz/ / Źródło: tvn24bis.pl,