Zgodnie z nowym rozporządzeniem w sprawie prowadzenia ruchu kolejowego maszyniści nie będą już musieli obowiązkowo podawać sygnału dźwiękowego Rp1 "Baczność" przed przejazdami przed przejazdami kolejowo-drogowymi, na których znajdują się rogatki albo sygnalizacja dźwiękowa i świetlna.
Jak poinformował resort infrastruktury, minister Dariusz Klimczak podpisał rozporządzenie 15 kwietnia, a zacznie ono obowiązywać 14 dni po publikacji w Dzienniku Ustaw.
Efekt skarg
Ministerstwo podkreśliło, że zmiana przepisów to m.in. efekt licznych apeli mieszkających w pobliżu przejazdów, skarżących się na donośne sygnały dźwiękowe.
Według resortu, gdy nowe przepisy wejdą w życie, to przykładowo na liczącej 470 km trasie Warszawa-Poznań-granica z Niemcami liczba koniecznych do podania sygnałów Rp1 przed przejazdami spadnie ze 139 do zaledwie dziewięciu.
Autorka/Autor: Pkarp/ToL
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock