Stacje TVN24 i TVN, należące do globalnego koncernu medialnego Warner Bros. Discovery, były w trakcie ogłaszania sondażowych wyników pierwszej tury wyborów prezydenckich najchętniej oglądanymi w Polsce. W grupie widzów powyżej czwartego roku życia odnotowały łącznie prawie 22 procent udziału w rynku - wynika z danych Nielsen TV Audience Measurement. Rewelacyjne wyniki osiągnął także portal tvn24.pl.
W niedzielę tuż po godzinie 21.00 poznaliśmy wyniki sondażu exit poll pracowni Ipsos. Sondaż pokazał, że Rafał Trzaskowski w pierwszej turze wyborów prezydenckich uzyskał 30,8 proc. głosów, a Karol Nawrocki 29,1 proc.
Z kolei według oficjalnych danych PKW ze wszystkich obwodów, podanych w poniedziałek przed południem, Rafał Trzaskowski otrzymał 31,36 proc. głosów, a Karol Nawrocki - 29,54 proc.
Obaj kandydaci zmierzą się w drugiej turze wyborów, która odbędzie się 1 czerwca.
Moment ogłaszania wyników - wyniki stacji
Stacje telewizyjne TVN24 i TVN w momencie ogłoszenia sondażowych wyników pierwszej tury wyborów prezydenckich (godz. 21.00-21.09) były najchętniej oglądanymi kanałami, osiągając łącznie 21,76 proc. udziału w widowni w grupie ogólnej (widzowie powyżej czwartego roku życia).
TVP1, TVP Info i TVP Polonia miały w tym czasie łącznie 15,16 proc. udziału w rynku, TV Republika - 12,71 proc., zaś Polsat News, Wydarzenia 24 i Polsat News Polityka - 6,54 proc. Należy zwrócić uwagę, że Polsat zrezygnował z kluczowej części wieczoru wyborczego na głównej antenie, a zamiast tego pokazał finał siatkarskiej Ligi Mistrzów.
TVN24 i TVN były również liderem w kategorii wiekowej 20-54 lat, osiągając w momencie ogłaszania wyników sondażu exit poll 23,29 proc. udziału w widowni. Na kolejnych miejscach były: TVP1, TVP Info, TVP Polonia (13,46 proc.), TV Republika (8,47 proc.) i Polsat News, Wydarzenia 24, Polsat News Polityka (7,01 proc.).
Średnia oglądalność minutowa (AMR) w grupie 4+ wyniosła dla TVN (TVN24 i TVN) 3 174 528 widzów, dla TVP (TVP1, TVP Info, TVP Polonia) - 2 213 275 widzów, dla TV Republika - 1 853 754 widzów, a dla Polsatu (Polsat News, Wydarzenia 24, Polsat News Polityka) - 954 400 widzów.
Portal tvn24.pl w wyborczą niedzielę był drugim najchętniej odwiedzanym serwisem internetowym w kategorii "Informacje i Publicystyka" z wynikiem 2,4 mln realnych użytkowników według Mediapanel Gemius. Liderem w kategorii był Onet z wynikiem 5,5 mln użytkowników, a za tvn24.pl znalazły się Interia (2,4 mln użytkowników) i Wirtualna Polska (2 mln użytkowników).
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24