TVN24, TVN i TVN24 BiS, stacje telewizyjne z grupy TVN Warner Bros. Discovery, w kluczowych chwilach ogłaszania wyboru nowego papieża zgromadziły łącznie największą widownię - wynika z danych Nielsen TV Audience Measurement.
W czwartek kardynałowie zebrani na konklawe wybrali papieża. Po godzinie 18 z komina na Kaplicy Sykstyńskiej wydobył się biały dym, a na placu świętego Piotra rozległy się dzwony, słychać też było wiwaty tysięcy ludzi. Nową głową Kościoła katolickiego został Amerykanin, kardynał Robert Prevost.
Wiadomość o jego wyborze ogłosił w czwartek po godz. 19 z balkonu Bazyliki Świętego Piotra kardynał protodiakon Dominique Mamberti.
Ogłoszenie nowego papieża. Wyniki oglądalności
W trakcie ogłaszania wyboru nowego papieża (między godziną 19:12 a 19:15) stacje TVN24, TVN i TVN24 BiS, należące do globalnego koncernu medialnego Warner Bros. Discovery, osiągnęły łącznie 26,86 proc. udziału w widowni w grupie ogólnej (powyżej 4 roku życia) i 27,31 proc. w komercyjnej (od 20 do 54 roku życia). To był najwyższy wynik na rynku.
Stacje TVP (TVP1, TVP Info oraz TVP Polonia) osiągnęły w tym czasie 21,97 proc. udziału w widowni w grupie ogólnej (powyżej 4. roku życia) oraz 21,13 proc. w grupie komercyjnej (20–54 lata). Polsat (Polsat, Polsat News, Wydarzenia 24) zanotował natomiast 11,93 proc. w grupie ogólnej i 14,55 proc. w komercyjnej.
TV Republika miała 9,93 proc. (grupa ogólna) i 6,29 proc. (komercyjna), a wPolsce24 odpowiednio - 2,44 proc. i 1,26 proc.
W nieco szerszym przedziale czasowym (godz. 19:10 - 19:34:59) stacje grupy TVN WBD także były liderem oglądalności, uzyskując 27,1 proc. udziału w widowni w grupie ogólnej i 27,68 proc. w grupie komercyjnej.
Stacje TVP odnotowały łącznie odpowiednio: - 22,52 proc. i 21,57 proc. Polsat osiągnął 11,73 proc. (widownia ogólna) i 13,97 proc. (grupa komercyjna). TV Republika zanotowała 9,98 proc. i 5,93 proc., a wPolsce24 – 2,35 proc. i 1,52 proc.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: VATICAN MEDIA/PAP