Marka Wendy’s ogłosiła podpisanie dwóch nowych umów z franczyzobiorcami na utworzenie setek restauracji w Irlandii i Rumunii w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Spółka aktywnie poszukuje też franczyzobiorców, planując rozszerzyć sieć restauracji na innych rynkach w Europie, między innymi w Polsce i Czechach.
Znana marka restauracji szybkiej obsługi o globalnym zasięgu z siedzibą w Stanach Zjednoczonych podpisała dwie nowe umowy z franczyzobiorcami w Irlandii i Rumunii. Nowi partnerzy mają wspomóc Wendy’s w utworzeniu w Europie setek lokali w ciągu dziesięciu lat, począwszy od 2025 roku.
Ponadto spółka aktywnie poszukuje franczyzobiorców na innych rynkach europejskich, m.in. w Polsce i Czechach. Kandydaci powinni wykazać się bogatym doświadczeniem operacyjnym, znajomością lokalnego rynku oraz udokumentowaną historią dynamicznego rozwoju marek.
W 2021 roku Wendy’s zawitała ponownie do Wielkiej Brytanii, gdzie przygotowuje się do rozbudowy sieci do 400 lokali.
Plany Wendy's
- Kontynuujemy naszą podróż, aby stać się marką o coraz większym znaczeniu globalnym, dlatego kraje europejskie są priorytetowymi, strategicznymi rynkami wzrostu i pomogą nam rozszerzać obecność Wendy's na arenie międzynarodowej. Aby przyspieszyć ten proces, koncentrujemy się na budowaniu relacji z franczyzobiorcami, którzy podzielają nasze ambicje i chcą budować zasięg restauracji Wendy's na całym kontynencie - mówi E.J. Wunsch, prezes zarządu Wendy’s.
Z kolei Michael Clarke, dyrektor zarządzający Wendy’s na Europę, powiedział, że to "fantastyczny okres dla europejskiego oddziału sieci. - Nasza sieć dynamicznie się powiększa, a fani i klienci stale pytają, gdzie się otworzymy tym razem. Jesteśmy gotowi sprostać ich zapotrzebowaniu, otwierając restauracje Wendy’s w kolejnych lokalizacjach, a tym samym serwując świeże i smaczne wysokiej jakości jedzenie europejskim konsumentom w miejscach, gdzie żyją, pracują i wypoczywają - mówi Michael Clarke,
Wendy’s słynie głównie z hamburgerów. W ponad 30 krajach świata działa ponad 7100 restauracji Wendy’s, przy czym marka konsekwentnie realizuje plany coraz szybszego wzrostu i ekspansji międzynarodowej. Dla porównania McDonald's ma około 40 tys. obiektów na całym świecie, a Burger King ponad 19 tys.
Udział zagranicznych lokali w planie rozwoju marki do 2025 roku wynosi 70 proc. Wendy’s przewiduje szereg coraz szerzej zakrojonych działań, które mają przynieść szybką rozbudowę sieci i wyraźne postępy w realizacji długoterminowych planów. W 2023 roku Wendy’s po raz 13. z rzędu odnotowała globalny wzrost rocznej sprzedaży i coraz szybciej rozwija się na całym świecie dzięki trwałym relacjom ze współpracującymi z marką franczyzobiorcami i dostawcami.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Adam McCullough/Shutterstock