Przegląd prasy: Warsztaty chcą walki z szarą strefą. Kierowcy zapłacą więcej

Proponowane przez nich przepisy miałyby dać budżetowi 0,5-0,7 mld zł rocznie
Proponowane przez nich przepisy miałyby dać budżetowi 0,5-0,7 mld zł rocznie
Źródło: pixabay (CC 0 1.0)
Obowiązek rozliczania napraw po wypadku za pomocą faktur może dać budżetowi nawet 0,7 mld zł. Uderzy jednak po kieszeni kierowców - pisze "Rzeczpospolita".

Branża motoryzacyjna chce ukrócenia ryczałtowego rozliczenia napraw powypadkowych. Takie rozwiązanie wybiera obecnie 60 proc. klientów.

Jak to działa?

Polega ono na wycenie świadczonej usługi w oparciu o kosztorys sporządzany przez firmę ubezpieczeniową, który według przedstawicieli warsztatów samochodowych skalkulowany jest poniżej cen rynkowych. To ich zdaniem prosta droga do szarej strefy.Proponowane przez nich przepisy miałyby dać budżetowi 0,5-0,7 mld zł rocznie. Ich zdaniem budżet na samym zaniżaniu kosztów napraw traci co roku co najmniej 235 mln niezapłaconego VAT.

Szara strefa napraw blacharsko-lakierniczych to minimum kolejne 75 mln zł. Z kolei używanie w naprawach kradzionych części to strata co najmniej 146 mln zł.

Kasy fiskalne są obowiązkowe także u mechanika. Zobacz materiał TVN24:

Autor: msz/ / Źródło: PAP

Zobacz także: