Tesco Polska po ośmiu latach zamyka sklep internetowy. Powodem są przygotowania do przejęcia marketów przez Salling Group, właściciela sieci Netto. Usługa E-zakupy nie jest objęta tą transakcją. Od 1 listopada Tesco będzie prowadzić tylko sprzedaż stacjonarną.
"Usługa Tesco E-Zakupy została uruchomiona w 2012 roku i była jedną z pierwszych tego typu w Polsce" - poinformowali przedstawiciele Tesco Polska. W tym czasie zrealizowano ponad 8 milionów zamówień.
Tesco zamyka sklep internetowy
To ostatnie dni, w których można skorzystać z zakupów przez internet w Tesco. "W Warszawie, Opolu, Bielsku-Białej i Gdyni zamówienia można składać do 23 października. Ostatnie dostawy w tych miastach dostarczone będą 24 października. W pozostałych miastach zamówienia można składać do 30 października. Ostatnie dostawy zostaną zrealizowane 31 października" - czytamy.
Serwis internetowy E-zakupy zostanie wyłączony 1 listopada. Od tego dnia niedostępna będzie także usługa Click & Collect, która pozwalana na zrobienie zakupów przez internet i odbiór w wybranym sklepie. "W Warszawie, Opolu, Bielsku-Białej i Gdyni będzie można odbierać produkty do 24 października, a ostatnie zamówienia składać 23 października. W pozostałych miastach ostatni dzień działania usługi Click & Collect to 31 października, zamówienia można składać do 30 października" - poinformowało Tesco w komunikacie.
Usługa E-zakupy Tesco była konkurencją dla sklepów internetowych innych sieci handlowych, takich jak Auchan, E.Leclerc, Carrefour oraz Lidl. Ponadto zakupy przez internet oferuje również e-supermarket Frisco. Biedronka umożliwia zaś zrobienie e-zakupów za pośrednictwem aplikacji Glovo.
Postępowanie trwa
Oprócz E-zakupów Tesco z końcem października ma zamknąć także sześć sklepów stacjonarnych nieobjętych transakcją sprzedaży do Salling Group.
W związku z powyższymi zmianami Tesco już kilka tygodni temu rozpoczęło formalny proces zwolnień grupowych. Biuro prasowe Tesco Polska w odpowiedzi przesłanej TVN24 Biznes na początku września poinformowało, że zwolnienia obejmą maksymalnie 899 stanowisk, 837 podstawowych i 62 kierownicze.
"Mamy świadomość, że decyzja o zamknięciu kanału sprzedaży internetowej Tesco nie jest łatwa dla koleżanek i kolegów oraz naszych klientów, jednak stanowi integralną część procesu przygotowań do przekazania naszego biznesu nowemu właścicielowi" - podkreślił wówczas, cytowany w komunikacie, dyrektor zarządzający Tesco Polska Martin Behan.
Brytyjski koncern w połowie czerwca br. poinformował o sprzedaży swojego biznesu w naszym kraju firmie Salling Group. Transakcja obejmuje 301 sklepów, centra dystrybucji i główną siedzibę. Jej sfinalizowanie spodziewane jest w czwartym kwartale 2020 roku.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w październiku skierował do drugiego etapu postępowanie dotyczące przejęcia marketów Tesco Polska przez firmę Salling Group. Rozpoczęcie drugiego etapu postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może wyrazić zgodę (bezwarunkową lub warunkową) na koncentrację albo zakazać jej przeprowadzenia.
Salling Group planuje przekształcić nabyte sklepy Tesco w Netto 3.0 nie później niż w ciągu 18 miesięcy od zakończenia transakcji.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock