5 mln dolarów - tyle należało zapłacić za 30-sekundowy spot reklamowy przy finale NFL. Mimo że kwota nie należy do małych, to co roku nie brakuje marek, które chcą wypromować się przy największym wydarzeniu sportowym sezonu. Wszystko przez to, że przed telewizorami - nie tylko w Stanach Zjednoczonych - ale i na całym świecie zasiadają dziesiątki miliony telewidzów.
Najlepsze reklamy
Nic więc dziwnego, że największe marki prześcigają się, aby przedstawić w czasie finału najbardziej oryginalne i najmocniej zapadające w pamięć reklamy. Które z nich w tym roku wzbudziły największe zainteresowanie?
Z pewnością pozytywne emocje wzbudziła reklama Google, który zaprezentował swoje głośniki Google Home. W spocie widzimy kolejnych bohaterów, którzy korzystają z rad inteligentnego urządzenia, a przy tym w miłej atmosferze spędzają czas z rodziną i przyjaciółmi.
Wielu widzów zapewne zwróciło również uwagę na reklamę piwa Budweiser, która jakościowo nie odbiegała od filmów oglądanych w kinach. Co ciekawe w 60-sekundowym spocie sam złocisty napój pojawia się dopiero w 47 sekundzie. Sam spot opowiada historię spotkania założycieli producentów piwa - Eberharda Anheusera i Adolphusa Buscha.
Polski wątek
Wśród filmów wyemitowanych w czasie Super Bowl pojawił się też polski wątek. Otóż w reklamie producenta samochodów firmy Hyundai widzimy bazę wojskową w Żaganiu, gdzie stacjonują amerykańscy żołnierze. W 90-sekundowym spocie poznajemy historię tych, którzy nie mogli obejrzeć meczu w domu. Hyundai niektórym z nich sprawił niespodziankę i dzięki najnowszej technologii sprawił, że mogli nie tylko poczuć się tak, jakby oglądali mecz na stadionie, ale co ważniejsze jakby obok nich siedzieli członkowie ich rodzin.
Super Bowl
W niedzielnym finale ligi futbolu amerykańskiego NFL w Houston New England Patriots pokonali ekipę Atlanta Hawks 34:28. Po raz pierwszy w historii do wyłonienia zwycięzcy w Super Bowl potrzebna była dogrywka.
Super Bowl 2017 za nami
Autor: msz/gry / Źródło: vox.com
Źródło zdjęcia głównego: HyundaiUSA