Santander Bank Polska ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod przedstawicieli banku. Jak wskazano w komunikacie, przestępcy "próbują wyłudzić dane kart płatniczych".
"W e-mailach, które wysyłają, proszą o weryfikację konta. Ukryty link kieruje do fałszywej strony do logowania" - czytamy w komunikacie Santander Banku.
Do komunikatu dołączono przykładową wiadomość, którą można otrzymać w ramach nowej kampanii oszustów. "Płatności nie mogą zostać przelane na Twoje konto. Status: płatność zawieszona. Powód" ważność zatwierdzenia aktualizacji konta wygasła. Dzieje się tak, ponieważ nasz system bezpieczeństwa wykrył, że Twoje konto wygasło i zostało tymczasowo zawieszone w celu weryfikacji. Aby zweryfikować swoje konto i umożliwić nam przetworzenie płatności, kliknij 'Dalej'" - czytamy w treści wiadomości (pisownia oryginalna).
"Dlatego - jak ostrzegają przedstawiciele Santander Banku - "jeśli otrzymasz e-maila o podobnej treści - nie klikaj w link!" "Przestępcy w ten sposób chcą zdobyć dane Twojej karty płatniczej" - dodali.
Ofensywa oszustów
To nie jest jedyne ostrzeżenie przed oszustami, które pojawiło się w ostatnich dniach. PKO BP w tym tygodniu opublikował komunikat, w którym poinformował o przestępcach podszywających się pod bank. Jak wskazano w komunikacie, oszuści wysyłają fałszywe potwierdzenia operacji na e-mail.
Policja w ostatnich dniach wskazywała, że przestępcy wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić pieniądze lub dane osobowe. Tym razem jest to związane z wejściem w życie bonu turystycznego 500 plus.
"Obecnie na celowniku oszustów znajdują się osoby, które mogą być rodzicami małoletnich dzieci. Sprawcy dzwonią do potencjalnych ofiar i podając się, np. za pracowników Ministerstwa Rozwoju, zachęcają do skorzystania ze 'specjalnej oferty na voucher urlopowy'" - mogliśmy przeczytać w komunikacie policji.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock