Już 13 proc. internautów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych – informuje wtorkowa "Rzeczpospolita".
Polacy coraz częściej robią zakupy w zagranicznych e-sklepach. Szacuje się, że rocznie wydajemy w ten sposób ponad 2 mld zł.
Choć to stosunkowo niewiele w porównaniu z wartością całego polskiego rynku e-commerce, która sięga 31 mld zł, to jednak zakupy za granicą zyskują na znaczeniu.
Coraz dynamiczniej
W 2014 r. dynamika wydatków w sklepach zarejestrowanych poza Polską sięgnęła 45 proc. W tym czasie polski e-commerce urósł o 19 proc.
Szacuje się, że już 13 proc. rodzimych internautów robi zakupy na zagranicznych stronach. Jak twierdzi Piotr Chabrowski, ekspert Fundacji im. Lesława Pagi, to wciąż znacznie mniejszy odsetek niż w innych krajach UE. Eksperci nie mają wątpliwości, że rynki w naszej części Europy będą coraz mocniej dostrzegane przez zachodnich e-sprzedawców.
Według prognoz Sociomatic Labs, już wkrótce nawet 70 proc. kampanii reklamowych brytyjskich i niemieckich sklepów internetowych kierowanych będzie do klientów zagranicznych.
Autor: mn / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock