Polacy do centrów handlowych chodzą nie tylko po zakupy, ale także, by skorzystać z oferty gastronomicznej. Istnieje duża zależność pomiędzy strefą żywieniową a ogólnym wizerunkiem centrum handlowego, w którym się ona znajduje - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę konsultingową CBRE.
Badaniom poddano 1000 Polaków, aby sprawdzić jak postrzegana jest oferta gastronomiczna w obiektach handlowych w całej Polsce. Opisują zwyczaje i preferencje gastronomiczne Polaków w galeriach.
Lubimy jeść w galeriach
Zaraz po zakupach, wizyta w kawiarniach i restauracjach jest drugą najczęściej wykonywaną czynnością podczas pobytu w centrum handlowym. Z kolei dobór najemców gastronomicznych jest istotnym aspektem przy ogólnej ocenie galerii - twierdzi tak połowa ankietowanych.
- W ostatnich latach, wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa, można zaobserwować zmianę zwyczajów konsumenckich. Rozrywka i spędzanie wolnego czasu stanowią ważny element codziennego życia, a jedzenie poza domem jest coraz bardziej popularne - twierdzi Agata Czarnecka, z firmy CBRE. - Oferta gastronomiczna w centrach handlowych jest dużo bogatsza niż kilka lat temu. Restauracje i kawiarnie tam położone mają tę przewagę, że eliminują czynnik pogodowy, istotny w naszym klimacie, nie ma problemu z dostępnością parkingu oraz pod ręką jest szereg innych sklepów - dodaje.
Ostatnie trendy
Analiza CBRE przedstawia także najbardziej popularne trendy, jeśli chodzi o ofertę punktów gastronomicznych. Najchętniej wybierane są punkty, które proponują jedzeni w stylu slow food, wegańskim, fit, jak również regularne restauracje z obsługą kelnerską.
Najczęściej o wyborze danego punktu gastronomicznego decydują: jakość jedzenia (66 proc. respondentów), stosunek jakości do ceny (62 proc.) oraz szybkość obsługi (54 proc.).
Co do poprawki?
Autorzy ankiety zapytali swoich respondentów o to, jakich zmian by oczekiwali. Blisko 40 proc. z nich stawiałoby na innowacyjne pomysły, a 30 proc. odczuwa brak restauracji wysokiej jakości. Ankietowani stwierdzili, że należy popracować nad poprawą jakości jedzenia, większym komforcie ich spożywania oraz więcej rozwiązań, które byłyby przyjazne dzieciom.
Autor: ag/gry / Źródło: tvn24bis.pl