Ostrzeżenie przed oszustami. Można "utracić środki zgromadzone na rachunku"

Policja bada sprawę oszustwa
Policjanci z KSP zatrzymali podejrzanych o oszustwo
Źródło: KSP
Poczta Polska ostrzega przed nową kampanią phishingową, w której wykorzystywana jest marka narodowego operatora. Oszustwo polega na wyłudzaniu danych osobowych i kart płatniczych. Ofiary przestępców mogą stracić wszystkie środki zgromadzone na swoim rachunku.

Jak podała spółka w czwartkowym komunikacie, wykryte działania socjotechniczne oszustów ukierunkowane są na wyłudzenie danych osobowych i kart płatniczych.

"W treści wprowadzających w błąd komunikatów, publikowanych w mediach społecznościowych, pojawia się fałszywa informacja dotycząca rzekomej odsprzedaży nieodebranych przez klientów paczek Poczty Polskiej. Oszuści zachęcają do skorzystania z oferty i wpłaty niewielkiej kwoty (najczęściej od kilku do 20 zł) poprzez stronę, która wyłudza dane" - wyjaśniono.

"Nieostrożny internauta może utracić środki zgromadzone na swoim rachunku, przekazując informacje o karcie płatniczej, login czy hasło do bankowości internetowej" - czytamy w komunikacie Poczty Polskiej.

"Kreatywność oszustów potrafi zaskakiwać"

Podkreślono, że Poczta Polska nie prowadzi odsprzedaży niedoręczonych przesyłek, nigdy nie prosi także poprzez wiadomości sms lub e-mail o dopłacenie do przesyłki.

"Kreatywność oszustów potrafi zaskakiwać, jednak prawie zawsze najlepszym remedium na tego typu akcje phishingowe jest zdrowy rozsądek i ostrożność. Jeżeli widzimy w internecie krzykliwy szyld, zachęcający do odebrania paczki z atrakcyjną zawartością za symboliczną kwotę, to zadajmy sobie wpierw pytanie, czy w świecie rzeczywistym takie okazje się zdarzają" - powiedział, cytowany w komunikacie rzecznik prasowy Poczty Polskiej Daniel Witowski.

Jak dodał, żeby nie paść ofiarą cyberprzestępców, ochronić swoje dane i majątek warto zastosować kilka zasad np. uważnie czytać adresy stron przesyłanych zarówno w mailach jak i SMS-em, nie klikać w odnośniki otrzymane od nieznanych nadawców, nigdy nie odpowiadać na żądania podania danych personalnych, haseł i/lub loginów do kont czy zwracać uwagę na błędy w treściach odnośników (np. zamieniona kolejność liter lub podstawienie innych liter, cyfr). Jeśli takie znajdziesz, prawdopodobnie jest do oszustwo - wskazał rzecznik.

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Zobacz także: