Według szacunkowych danych Krajowej Izby Gospodarczej (KIG) opracowanych na podstawie sprawozdawczości Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) w lipcu obroty w e-handlu wzrosły o 8,4 procent w porównaniu z poprzednim miesiącem i były o 16,7 procent większe rok do roku.
"Dynamika e-sprzedaży w lipcu 2024 r. była imponująca, notując wzrost 16,7 proc. r/r i osiągając wartość 7,1 mld zł" - poinformowano w komunikacie KIG. Jak dodała Izba, lipcowe obroty w e-handlu były też o 8,4 proc. większe niż w czerwcu i stanowiły 8,8 proc. wartości obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw. Jak podała Izba, całkowita wartość obrotów w handlu detalicznym w lipcu wyniosła niespełna 107,9 mld zł i była o 1,4 proc. wyższa niż w czerwcu oraz o 3,6 proc. i wzrosła o 3,6 proc. r/r.
"Szacujemy, że 74,9 proc. z tych obrotów zostało zrealizowane w placówkach zatrudniających powyżej 9 osób, określanych w sprawozdawczości jako sektor przedsiębiorstw. Zamknęły się one kwotą 80,789 mld zł. Była ona o 1,5 proc. wyższa niż w czerwcu i o 5,0 proc wyższa niż w lipcu ub.r." - wskazano w komunikacie.
Sprzedaż spadła tylko w jednej kategorii
Jak podała KIG, na ogólny wzrost sprzedaży w e-handlu w lipcu w ujęciu miesięcznym wpłynęły lepsze niż miesiąc wcześniej wyniki w niemal wszystkich analizowanych przez GUS kategoriach, w tym w szczególności w działach:
- meble, rtv, agd (o 12,6 proc.), - prasa, książki i pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach (o 8,3 proc.), - farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny (o 6,9 proc.), - pojazdy samochodowe, motocykle, części (o 4,8 proc.), - tekstylia, odzież i obuwie (o 2,5 proc.).
Sprzedaż spadła jedynie w kategorii żywność, napoje i wyroby tytoniowe (o 0,3 proc.).
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Adobe Stock