Ubywa polskich sklepów. Każdego dnia znika ich przynajmniej 10

SKLEP-KOSZYK-ZAKUPY-MARKET-BIS_1879842637
Wraca dyskusja o ograniczeniu promocji i dostępności alkoholu w Polsce
Źródło: Marek Nowicki/Fakty TVN
Według danych Dun & Bradstreet Poland, firmy zajmującej się przetwarzaniem i analizą danych o przedsiębiorstwach, każdego dnia z krajobrazu Polski znika przynajmniej 10 sklepów. W ciągu roku zostało zamkniętych około 2 tysięcy sklepów, choć nadal działa ich w Polsce ponad 365 tys.

Z danych Dun & Bradstreet Poland, które publikuje "Rzeczpospolita", wynika, że w pierwszym półroczu br. liczba sklepów na polskim rynku skurczyła się w porównaniu z końcem 2024 r. o ponad 0,5 proc., do około 365,2 tys. placówek.

Największe spadki notuje się w sektorze detalicznej sprzedaży odzieży i obuwia, a także drogerii, sklepów z częściami motoryzacyjnymi, z używaną odzieżą, komputerami czy z zabawkami.

"Liczba placówek spadła w 18 z 28 monitorowanych przez Dun & Bradstreet branż" - czytamy w "Rzeczpospolitej".

W pozostałych branżach liczba sklepów wzrosła, m.in. o 3,2 proc. w przypadku warzywniaków. Przybyło również piekarni, sklepów z alkoholem, sprzętem AGD, artykułami sportowymi, medycznymi i punktów jubilerskich.

Zobacz także: