CD Projekt podjął decyzję o przeprowadzeniu redukcji zatrudnienia, która obejmie około 9 procent personelu w studio CD Projekt RED, w tym między innymi zespoły produkcyjne, wydawnicze, jak i back-office. Zakończenie procesu planowane jest na pierwszy kwartał 2024 roku - poinformowała spółka w komunikacie.
Około godz. 10.50 kurs akcji CD Projekt spada o 1,05 proc. do 156,2 zł.
Zwolnienia w CD Projekt
"Starannie przeanalizowaliśmy wszystkie zespoły w firmie z perspektywy roli, jaką odgrywają w realizowaniu naszej strategii. Nie ma łatwego sposobu, aby to powiedzieć, ale obecnie mamy zbyt dużo pracowników. Pracują z nami utalentowane osoby, dla których - w oparciu o aktualne i spodziewane potrzeby związane z projektami - nie będziemy mieli w przyszłym roku nowych zadań" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes CD Projektu Adam Kiciński.
Spółka rozwiąże umowy z około 100 osobami, co stanowi niecałe 9 proc. wszystkich zatrudnionych w studiu. Skutki tej decyzji będą rozłożone w czasie aż do pierwszego kwartału 2024 roku.
Szacowana wartość rezerwy na koszty związane z rozwiązaniem umów z personelem - w tym koszty odpraw - to ok. 4,5 mln zł. Obciąży ona wynik finansowy Grupy CD Projekt w trzecim kwartale 2023 r.
- Kierując się zasadą jawności, zdecydowaliśmy się podzielić tą informacją już teraz. Chcemy, by osoby, z którymi przyjdzie nam się rozstać, miały czas na przygotowanie się do czekającej je zmiany. Dołożyliśmy również wszelkich starań, by zapewnić każdej z nich należną odprawę - powiedział Kiciński.
Prezes Kiciński wskazał, że spółka w swojej strategii zakłada pracę nad kilkoma projektami. Są to m. in. Polaris (Wiedźmin), Orion (Cyberpunk) czy Hadar (nowa franczyza). Dodał, że istotną częścią strategii spółki jest zachodzący aktualnie proces transformacji prowadzący do głębokich, wewnętrznych zmian, który spółka uważa za klucz do tworzenia wysokiej jakości gier bez opóźnień i crunchu (crunch to obowiązkowa praca w nadliczbowych godzinach podczas tworzenia gry - przyp. red.).
"Po wdrożeniu metodologii Agile i zmianach w filozofii prowadzenia projektów, przyszedł czas na udoskonalenie sposobu, w jaki zorganizowane są nasze zespoły" - zaznaczył.
Wyniki finansowe
CD Projekt miał w I kw. 69,7 mln zł zysku netto i 96,6 mln zysku EBITDA. Konsensus PAP Biznes zakładał 32,9 mln zł zysku netto i 60,2 mln zł zysku EBITDA.
Przychody ze sprzedaży w I kw. 2023 roku wyniosły 174,8 mln zł wobec konsensusu na poziomie 171,1 mln zł, rok wcześniej spółka wypracowała 216,1 mln zł przychodów. Segment RED wypracował w tym okresie 135,2 mln zł przychodów, a GOG miał 41,5 mln zł przychodów w I kwartale 2023 roku.
Powstałe w 2002 roku studio CD Projekt RED tworzy i wydaje gry wideo na komputery osobiste oraz konsole najnowszej generacji. Flagowymi tytułami studia są seria gier o Wiedźminie, a także Cyberpunk 2077.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Grand Warszawski/Shutterstock