Przez kilka godzin nie działał dziś system internetowy sprzedaży biletów na przejazdy PKP Intercity. Pasażerowie bilety mogli kupić jedynie w kasach na dworcach lub u konduktora. Awaria tuż przed godz. 14 została naprawiona.
System internetowej sprzedaży biletów PKP Intercity nie działał od około godz. 9. Pasażerowie, którzy chcieli kupić bilet na przejazd nie mogli zrobić tego online. Bilety można było nabyć jedynie w kasach na dworcach lub u konduktora w pociągu.
Z powodu awarii osoby kupujące bilet w kasie lub u konduktora nie mogły też dokonać rezerwacji konkretnego miejsca.
Awaria serwera
"Mamy czasowe utrudnienia w działaniu systemu rezerwacji. Bilety można kupować w kasach. Pracujemy nad przywróceniem pełnych funkcjonalności systemu sprzedaży" - wyjaśniało przed południem PKP Intercity na oficjalnym profilu na Facebooku. W biurze prasowym PKP Intercity dowiedzieliśmy się, że awarii uległ serwer, za który odpowiada partner przewoźnika.
- Nasz partner usunął awarię i bilety można kupować online - poinformowała przed godz. 14 Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.
Kolejna awaria
Warto przypomnieć, że system internetowej sprzedaży już wcześniej sprawiał problemy. W listopadzie zeszłego roku, gdy miała ruszyć sprzedaż biletów na Pendolino system nie działał przez ponad 100 godzin. Wówczas awaria była spowodowana "niestabilnością systemu sprzedaży PKP Intercity wynikającej z implementacji nowoczesnych rozwiązań sprzedaży internetowej do starych systemów kolejowych". Przy jej usunięciu pracowało 40 osób. W efekcie awarii prezes PKP SA Jakub Karnowski odwołał ze stanowiska członka zarządu PKP Intercity Pawła Hordyńskiego. Oprócz Horodyńskiego, który w zarządzie PKP Intercity odpowiadał za sprawy finansowe, pracę stracili także Piotr Butkiewicz, dyrektor wykonawczy ds. finansowych i wsparcia oraz Michał Rudek, dyrektor biura informatyki.
Autor: msz/ / Źródło: tvn24bis.pl,
Źródło zdjęcia głównego: PKP Intercity/Bartłomiej Banaszak