We wtorek po południu doszło do awarii serwisu Facebook. Nie działały także takie aplikacje jak Messenger i Instagram. "Wystąpił problem techniczny" - poinformował rzecznik Meta Platforms Andy Stone. Dodał, że został on rozwiązany.
Z informacji dostępnych na stronie serwisu Downdetector, który gromadzi informacje o problemach zgłaszanych przez internautów, wynikało, że awaria rozpoczęła się we wtorek po godz. 16.00. To wtedy zaczęła rosnąć liczba zgłoszeń o utrudnieniach.
Problemy dotyczyły użytkowników na całym świecie. Przed godziną 17.00 w serwisie Downdetector odnotowano ponad 300 tysięcy zgłoszeń awarii na Facebooku. Ponad 50 tysięcy zgłoszeń dotyczyło problemów z Instagramem.
Awaria Facebooka, Instagrama, Messengera
Użytkownicy Facebooka zgłaszali, że zostali wylogowani ze swoich kont zarówno w aplikacji mobilnej, jak i w wersji na przeglądarki.
"Wylogowało mnie nagle ze wszystkich urządzeń. Zmieniłem hasło, jednak dalej nie mogę zalogować" - skarżył się jeden z użytkowników serwisu.
"Nie można się zalogować na konto" - napisał inny.
Z kolei na Instagramie wyświetlał się komunikat: "Nie można odświeżyć kanału".
"Jesteśmy świadomi, że ludzie mają problemy z dostępem do naszych usług. Pracujemy nad tym teraz" - napisał na platformie X Andy Stone, rzecznik Meta, do którego należą Facebook i Instagram.
Nie podano przyczyn awarii.
Po godz. 18.00 Stone poinformował, że "wystąpił problem techniczny, który spowodował, że ludzie mieli trudności z dostępem do niektórych naszych usług".
"Rozwiązaliśmy problem tak szybko, jak to możliwe"- napisał. "Przepraszamy za wszelkie niedogodności" - dodał.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Thaspol Sangsee / Shutterstock.com