Sprzedaż Facebooka w drugim kwartale wyniosła 9,32 mld dolarów, podczas gdy konsensus zakładał 9,2 mld dolarów. Rok do roku sprzedaż grupy wzrosła o 45 procent. Tymczasem Google, największy konkurent Facebooka na rynku reklamy internetowej, wypracował ponad dwukrotnie niższą dynamikę, 19 procent rok do roku w drugim kwartale.
Przychody z reklam na urządzeniach mobilnych odpowiadały za 87 procent łącznych przychodów Facebooka z reklam i wyniosły 8 mld dolarów. Rynek oczekiwał 7,68 mld dolarów.
Liczba użytkowników
MAU, czyli liczba miesięcznych aktywnych użytkowników portalu społecznościowego wyniosła 2,01 mld, czyli o 17 procent więcej rok do roku. Rynek spodziewał się 1,98 mld użytkowników.
W handlu posesyjnym akcje Facebooka pozostają bez większych zmian. Od początku roku kurs spółki zyskał ponad 40 procent.
Autor: mb/gry / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock