Facebook wypracował w drugim kwartale 2017 roku zysk na akcję na poziomie 1,32 dolarów, więcej niż oczekiwane przez analityków 1,13 dolarów. Spółka przebiła także prognozy rynkowe dotyczące przychodów oraz liczby aktywnych użytkowników.
Sprzedaż Facebooka w drugim kwartale wyniosła 9,32 mld dolarów, podczas gdy konsensus zakładał 9,2 mld dolarów. Rok do roku sprzedaż grupy wzrosła o 45 procent. Tymczasem Google, największy konkurent Facebooka na rynku reklamy internetowej, wypracował ponad dwukrotnie niższą dynamikę, 19 procent rok do roku w drugim kwartale.
Przychody z reklam na urządzeniach mobilnych odpowiadały za 87 procent łącznych przychodów Facebooka z reklam i wyniosły 8 mld dolarów. Rynek oczekiwał 7,68 mld dolarów.
Liczba użytkowników
MAU, czyli liczba miesięcznych aktywnych użytkowników portalu społecznościowego wyniosła 2,01 mld, czyli o 17 procent więcej rok do roku. Rynek spodziewał się 1,98 mld użytkowników.
W handlu posesyjnym akcje Facebooka pozostają bez większych zmian. Od początku roku kurs spółki zyskał ponad 40 procent.
Autor: mb/gry / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock