Telewizory o ultrawysokiej rozdzielczości, bezprzewodowe ładowarki, które dedykowane są konkretnym urządzeniom, ale też urządzenia bezprzewodowe, którymi zainteresowanie wykazało niewielu klientów - to tylko część nowości technologicznych, które producenci zaprezentują już w przyszłym tygodniu. Na targach Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas producenci pokażą produkty, które musi mieć każdy szanujący się gadżetomaniak. Nastroje konsumentów są jeszcze przeciwko nim - pisze "Bloomberg".
Jak informuje serwis, w ubiegłym roku targi CES, największa tego typu impreza na świecie, przyciągnęła 160 tys. użytkowników. Przypomina jednak, że wiele urządzeń debiutujących na targach trafiło pod strzechy dopiero lata później, jeśli w ogóle.
Zdaniem "Bloomberga", ostatnim tak wielkim wydarzeniem podczas imprezy, które miało duży wpływ na rynek był debiut konsoli Xbox Microsoftu w 2001 roku.
Oczekiwania
W tym roku CES obfitować będą w prezentacje mnóstwa gadżetów - dronów, technologii inteligentnego domu, jeszcze lepszych telewizorów, ale to nie pobudza tłumów, które zgromadzą się na targach - podkreśla "Bloomberg".
W zeszłym roku frekwencja na targach wyniosła 160 498 osób, a wystawców pojawiło się 52 326. - Wiele z tych firm musi tam być, czy chce, czy nie - ocenia analityk Brian Blau.
Zdaniem "Bloomberga" historia CES pokazuje, że wiele produktów swój sukces na rynku odniosło wiele lat od debiutu na targach. Telewizor wysokiej rozdzielczości zadebiutował na CES w 1998 roku, ale zajęło mu 7 lat, zanim opanował 10 proc. rynku. Podobnie z telewizorami 3D, które masowej popularności nie zdobyły.
- Znaczenie CES rośnie wraz z tym, jak technologia wkracza do naszego codziennego życia i pomaga rozwiązywać największe problemy na świecie, od zdrowia i transportu do rolnictwa - podkreśla Karen Chupka, wiceprezydent Consumer Electronics Association.
Bez zadęcia
Jak podkreśla "Bloomberg", w tym roku takie firmy jak Sony czy LG mają w planie odnowienie swoich linii telewizorów HD. Wiele z nich ma pokazać technologię diodową, jeszcze cieńszy ekran i bardziej wyrazisty obraz. Część producentów wciąż będzie promować produkty o rozdzielczości 4K. Eksperci spodziewają się także, że w tym roku w Las Vegas odbędzie się walka na bezprzewodowe technologie do ładowania. Rywalizują tu trzy firmy: Wireless Power Consortium, the Power Matters Alliance and the Alliance for Wireless Power.
Niektórzy analitycy są jednak sceptyczni co do przyszłości tej branży w 2015 roku. Stawiają bardziej na kolejny rok.
Niektóre firmy zmniejszają swoją obecność na CES, rezygnując np. z dużych prezentacji multimedialnych swoich produktów w przeddzień targów. Wśród tych firm "Bloomberg" wymienia Microsoft oraz Apple'a. Targi CES potrwają od 6 do 9 stycznia.
Autor: mn\kwoj / Źródło: Bloomberg
Źródło zdjęcia głównego: cesweb.org