Według raportu agencji mediowej Zenith 70 procent czasu w internecie spędzamy na smartfonach. W 2010 roku z telefonów korzystaliśmy jedynie przez 20 procent czasu poświęcanego na aktywności w sieci.
Badania przeprowadzone przez agencję mediową Zenith obejmowały 50 krajów, w których łączna liczba ludności odpowiada dwóm trzecim ludności świata. Objęły zarówno analizę bieżących danych, jak i prognozy powstałe na jej podstawie.
Zdaniem firmy Zenith do 2019 r. będziemy korzystali z internetu w 80 proc. za pomocą telefonów komórkowych.
Mobilna reklama
Zenith wskazuje, że przyczyni się to do zwrotu w inwestycjach branży reklamowej, która w jeszcze większym stopniu będzie skupiać się na dotarciu z przekazem do użytkowników urządzeń mobilnych.
Jednocześnie firma stwierdza, że wydatki na reklamę mobilną dopiero w tym roku przewyższyły te, które dotyczą tradycyjnej reklamy w internecie skierowanej do użytkowników komputerów. W 2017 roku wyniosły one 53 proc. wydatków całej branży reklamowej.
Autor: ps / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock