Za dostęp do wybranych artykułów oraz subskrypcję witryn z najnowszymi informacjami płacimy częściej niż Brytyjczycy, Hiszpanie czy Niemcy – informuje "Rzeczpospolita".
Jesteśmy europejskimi liderami, jeśli chodzi o płacenie za newsy w sieci. W ubiegłym roku zrobiło to 17 proc. polskich internautów, którzy wchodzą do sieci w poszukiwaniu najnowszych informacji. A 7 proc. miało zasubskrybowane takie usługi.
Polska odbiega od europejskich wyników
W obu przypadkach wypadamy bardzo korzystnie na tle innych, bardziej dojrzałych mediowych rynków, jak brytyjski, niemiecki, austriacki, holenderski czy hiszpański. Takie dane przynosi pierwszy uwzględniający Polskę raport o korzystaniu z mediów, przygotowany przez brytyjski Reuters Institute for the Study of Journalism, działający przy Uniwersytecie w Oksfordzie. - To, co w Polsce odbiega od ogólnoeuropejskich wyników, to fakt, że choć nasycenie smartfonami na rynku jest relatywnie duże, wciąż z jakiegoś powodu znacznie chętniej niż w innych krajach korzysta się tu przy przeglądaniu internetu z laptopów"- mówił Nic Newman z Reuters Institute for the Study of Journalism podczas niedawnej wizyty w Polsce.
Autor: km / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu