Honda przekona się wkrótce, czy powierzenie projektantowi bez doświadczenia inżynieryjnego misji stworzenia małego sportowego auta było genialnym posunięciem czy dużym błędem. Zaprojektowany przez 26-letniego Ryo Mukumoto roadster S660 został zaprezentowany w poniedziałek w Tokio.
Mukumoto rozpoczął pracę w dziale badawczym Hondy tworząc makiety samochodów w wieku 19 lat. Był już najmłodszym inżynierem w historii japońskiego koncernu. W walce o posadę, w wewnętrznym konkursie, pokonał 400 innych kandydatów.
Firma powierzyła mu zadanie zaprojektowania małego sportowego auta, który z powodzeniem będzie konkurował na kurczącym się w szybkim tempie japońskim rynku.
"Ten samochód jest inny"
Rezultat pracy jego zespołu został zaprezentowany w poniedziałek w Tokio. Projektując S660 Mukumoto inspirował się pędzącym pociskiem. Dwumiejscowy pojazd o agresywnym designie napędzany jest turbodoładowanym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 660 cm sześc i mocy 63 KM.
Auto trafi do salonów już w przyszłym miesiącu. Jego cena będzie zaczynała się od 2 mln jenów (16 tys. 760 dolarów).
- Ludzie mojego pokolenia uważają, że samochody to proste narzędzia służące do transportu. Chcę, żeby powiedzieli: "Hmm, ten samochód jest inny" - powiedział Mukumoto. - Stworzyliśmy samochód, który przyciąga wzrok - dodał.
Yoshiaki Kawano, analityk IHS Automotive uważa, że S660 pasuje do sportowego wizerunku Hondy. - Auto stanie się kultowym pojazdem, na który miłośnicy tej marki czekali bardzo długo - przewiduje. Powierzenie pracy nad projektem Mukamoto pokazuje, że Honda ma zaufanie do młodych talentów. To także czerpanie z tradycji. Soichoro Honda, twórca trzeciego co do wielkości producenta samochodów w Japonii, w wieku 15 lat opuścił dom rodzinny beż żadnego wykształcenia i wyjechał do Tokio w poszukiwaniu pracy.
- W przeciwieństwie do wielu innych japońskich firm, w Hondzie wiek i wykształcenie nie mają żadnego znaczenia - powiedział Noboru Sato, profesor na uniwersytecie w Nagoi i były pracownik Hondy, który napisał książkę o rozwoju talentów w koncernie. - Liczy się ambicja, tacy ludzie są nagradzani - dodał.
Autor: ToL//km / Źródło: Bloomberg
Źródło zdjęcia głównego: Morio CC BY SA Wikipedia