Hakerzy, którzy zaatakowali serwis AshleyMadison.com, czyli portal dla niewiernych małżonków, opublikowali dane osobowe miliona użytkowników.
Cyberprzestępcy, którzy określają sami siebie jako Impact Team, wykradli łącznie dane 37 mln klientów serwisu. Już wcześniej opublikowali próbkę kompromitujących informacji i ostrzegli, że jeśli portal Ashley Madison nie zostanie zamknięty, ujawnią prawdziwe nazwiska jego klientów, ich profile z materiałami zdjęciowymi, dane dotyczące ich kart kredytowych. Teraz zrealizowali swoją groźbę i wypuścili do sieci paczkę danych ważącą blisko 10 gigabajtów.
Skok w bok
Zapowiadają też, że do sieci trafią dane reszty użytkowników, którzy korzystali z randkowego portalu wykorzystywanego przez małżonków do organizowania sobie "skoków w bok". Wśród danych, które już trafiły do sieci są m.in. adresy e-mail oraz numery kart kredytowych. Hakerzy umieścili informacje o użytkownikach w sieci TOR, czyli tzw. ciemnej stronie internetu, która jest dostępna jedynie przy użyciu specjalistycznej przeglądarki. Jednak dane w czasie kilku godzin wyciekły do "normalnego" internetu. Wśród opublikowanych danych są tysiące adresów e-mail z Ameryki Północnej i Europy. Wiele z nich należy do sieci dużych firm czy uniwersytetów. "To czyny bezprawne, które mają realne konsekwencje dla wielu niewinnych ludzi, którzy mają prawo do prywatności" - poinformowała spółka Avid Life Media, do której należy Ashley Madison Spółka podała też, że w pełni współpracuje z organami ścigania, aby odnaleźć hakerów. "Przestępcy, którzy biorą w tym udział, postrzegają siebie jako strażników moralności, sędziów i katów jednocześnie. Nie będziemy siedzieć bezczynnie i pozwalać, aby ich osobista ideologia wpływała na życie ludzi na całym świecie" - podała spółka.
Co jeszcze?
Hakerzy domagają się również zamknięcia podobnego portalu Avid Life Media - Established Man. Ostrzegają, że odmowa spełnienia ich żądań będzie bardzo kosztowna. Informują przy okazji, że ci, którzy zapłacili po 19 dolarów za całkowite wykasowanie ich profili z portali Avid Life Media, zostali oszukani, bowiem firma zachowała informacje o ich płatnościach oraz dane dotyczące kart kredytowych. Portal Ashley Madison reklamuje się hasłem "Życie jest krótkie. Zafunduj sobie romans". Szacuje się, że korzystają z niego 64 miliony ludzi.
Autor: msz/ / Źródło: Reuters, BBC,