Facebook pracuje nad przyciskiem "nie lubię" - poinformował we wtorek Mark Zuckerberg, założyciel i dyrektor generalny popularnego serwisu społecznościowego. Jednak szef serwisu podkreślał, że będzie to możliwość polubienia czegoś, ale też wyrażenia innych emocji. Wszystko przez to, że obecnie nie można w sposób właściwy zareagować na cześć wpisów. Chodzi m.in. o informacje o śmierci, czy wypadku.
Obecnie użytkownicy popularnego na całym świecie serwisu społecznościowego mogą używać jedynie przycisku "like", czyli "lubię to".
Kontrowersyjny przycisk
Mimo licznych apeli do tej pory Facebook opierał się przed stworzeniem przycisku "nie lubię", który byłby uzupełnieniem możliwości "polubienia". Obawiano się, że stanie się on idealnym narzędziem dla internetowych hejterów i przekaźnikiem negatywnych emocji.
Zuckerberg zgodził się z argumentem, że "lubię to" nie zawsze jest stosowne, np. w przypadku jakichś tragicznych wydarzeń, kiedy ludzie chcieliby dać wyraz empatii. Jednak przycisk "nie lubię", który mógłby być wykorzystywany do odrzucania wpisów innych ludzi, też się kierownictwu Facebooka nie podoba.
Na razie wiadomo tylko tyle, że nowy przycisk, umożliwiający wyrażenie innych emocji niż "lubię to", ma wejść wkrótce w fazę testów, od których wyników będzie zależało, czy i kiedy na dobre zagości na tym portalu społecznościowym. Internetowe media spekulują, że będzie to może kilka przycisków, z takimi opcjami jak "współczuję", "solidaryzuję się" itp. Ma się to wyjaśnić wkrótce.
- Ważne, aby dać użytkownikom więcej możliwości niż tylko "lubię to" - powiedział szef Facebooka.
Największy serwis
Facebook to jeden z najbardziej popularnych serwisów społecznościowych na świecie. W ubiegłym roku z serwisu Marka Zuckerberga korzystało już 1,39 mld aktywnych użytkowników. 890 mln odwiedza portal codziennie, a ponad pół miliarda łączy się z nim tylko za pośrednictwem smartfonów i tabletów.
Warto przypomnieć, że już pod koniec zeszłego roku szef Facebooka mówił o tym, że rozważa wprowadzenie przycisku "nie lubię". Wtedy jednak nie wdrożono tego pomysłu w życie.
Jednak jak pisze serwis Techcrunch, choć Facebook rzeczywiście zamierza wprowadzić nowy przycisk, to nie będzie się on nazywał "Nie lubię tego". Internauci będą natomiast mogli wyrażać empatię w przypadku, gdy publikacja dotyczy czegoś smutnego lub negatywnego.
Autor: msz/bgr,gry / Źródło: USA Today
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock