Alibaba, chiński gigant z branży e-commerce, zainwestował około 200 mln dolarów w aplikację Snapchat - poinformowało BBC. Wartość firmy wycenia się na prawie 15 mld dolarów, co czyni ją jednym z najdroższych start-upów na świecie.
Snapchat jest aplikacją stworzoną przez trójkę studentów z amerykańskiego Uniwersytetu Stanforda. Umożliwia użytkownikom wysyłanie wiadomości w formie zdjęć oraz filmów, które znikają po 10 sekundach od ich odebrania.
Najwyższa liga
Snapchat twierdzi, że jego użytkownicy wysyłają 700 mln wiadomości dziennie, co od niedawna pozwala firmie na generowanie przychodów z reklam.
Wartość firmy szacowana jest na 15 mld dolarów. Stawia ją to w tej samej lidze start-upów co Uber - aplikacja mobilna do zamawiania usług transportu samochodowego oraz Xiaomi - chiński producent smartfonów.
Alibaba zainwestował w wiele wschodzących firm w Chinach, ale zawartość jego portfela w Stanach Zjednoczonych jest stosunkowo niewielka. Firma posiada udziały w aplikacji do wideorozmów TangoMe oraz Lyft - aplikacji konkurencyjnej dla Ubera.
Alibaba to chiński gigant internetowy. Wartość rynkowa spółki szacowana jest na 250 mld dolarów. To więcej niż eBaya i Amazona łącznie. W Chinach Alibaba jest odpowiedzialny za 80 proc. sprzedaży online. W ostatnich 12 miesiącach spółka zarobiła 3,7 mld dolarów.
Autor: tol / Źródło: BBC News
Źródło zdjęcia głównego: Gil C / Shutterstock.com