Klienci ING Banku Śląskiego we wtorek około południa mieli problemy z dostępem do części usług. "Występowały utrudnienia z logowaniem do aplikacji Moje ING, działaniem kodów Blik i potwierdzaniem transakcji" - poinformował bank. Zapewniono, że "aktualnie problemy już nie występują".
Z informacji dostępnych na stronie serwisu Downdetector, który gromadzi informacje o problemach wysyłanych przez internautów wynikało, że awaria w ING Banku Śląskim rozpoczęła się we wtorek po godzinie 11. To wtedy zaczęła rosnąć liczba zgłoszeń o utrudnieniach.
Awaria w ING Banku Śląskim usunięta
Klienci ING Banku Śląskiego w mediach społecznościowych informowali o problemach z bankowością elektroniczną. "Czy aktualnie trwają jakieś awarie/prace w banku? Mam problem z bankowością internetową" - mogliśmy przeczytać w jednym z komentarzy zamieszczonych na profilu ING Banku Śląskiego na Facebooku.
"Aktualnie mogą występować kłopoty z działaniem aplikacji. Nasi specjaliści już nad tym pracują. Przepraszamy za kłopot" - poinformowali przedstawiciele banku w odpowiedzi na komentarz.
Ponadto bank zamieścił komunikat w tej sprawie na swojej stronie internetowej. W aplikacji mobilnej Moje ING również pojawiła się informacja o problemach z dostępem do Blika. "Czasowe utrudnienia. Przepraszamy Cię. Już pracujemy nad przywróceniem Blika. Daj nam szansę i spróbuj ponownie później" - wskazywano.
Około godziny 12.30 poinformowano o usunięciu awarii.
"Dzisiaj występowały utrudnienia z logowaniem do aplikacji Moje ING, działaniem kodów Blik i potwierdzaniem transakcji. Aktualnie problemy już nie występują, Moje ING działa prawidłowo" - zapewniono w komunikacie.
Co to jest Blik?
Płatność za pomocą systemu Blik polega na generowaniu jednorazowych 6-cyfrowych kodów, ważnych przez ograniczony czas. Kody te wpisuje się do terminala płatniczego i na ich podstawie następuje autoryzacja transakcji przez bank. Dostępne są też płatności zbliżeniowe Blik. Zgodnie z tą metodą po odblokowaniu wystarczy zbliżyć telefon do terminala płatniczego.
W ramach systemu Blik możemy też przesyłać pieniądze na numer telefonu. Aby odebrać przelew na telefon, konieczne jest posiadanie aplikacji bankowej i zarejestrowanego telefonu w usłudze Blik.
Operatorem systemu płatności mobilnych Blik jest firma Polski Standard Płatności.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock