Za kilka dni dawny Polmos Lublin wprowadzi na polski rynek żołądkową gorzką na trawie żubrowej. Produkt będzie konkurentem znanej w Polsce żubrówki produkowanej obecnie przez Central European Distribution Corporation - pisze "Rzeczpospolita".
– Wprowadzenie do oferty wódki imitującej słynną żubrówkę jest kolejnym krokiem mającym umocnić pozycję Stock Polska – komentuje w rozmowie z "Rz" Michał Potyra, analityk UniCredit CAIB Poland. Z danych firmy Nielsen wynika, że Stock Polska/Polmos Lublin, spółka należąca do Stock Spirits – czołowego producenta alkoholu w Europie Środkowej - przesunął się na pozycję numer jeden polskiego rynku wódki w połowie tego roku.
Michał Potyra zwraca uwagę, że do tej pory Stock Polska zwiększał udziały głównie kosztem przeżywającego kłopoty finansowe Belvedere (gracz numer trzy na rynku wódki). Teraz natomiast uderza bezpośrednio w CEDC, która do niedawna była liderem naszego rynku.
W CEDC podkreślają, że konkurencji się nie boją. Siłą ich marki jest bowiem duża rozpoznawalność, także za granicą. W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku jej sprzedaż w sklepach bezcłowych zwiększyła się o 47 proc. Ponadto marka CEDC jest jedyną, która może być sprzedawana z trawą żubrową w butelce. CEDC jest notowana na giełdzie w Nowym Jorku i Warszawie, jest także liderem rynku m.in. w Rosji - pisze "Rzeczpospolita".
Źródło: "Rzeczpospolita"
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl