Gorzkie Boże Narodzenie dla amerykańskich sprzedawców. Według Narodowej Federacji Detalistów, w tym roku sprzedaż w sezonie przedświątecznym może za oceanem okazać się jeszcze niższa niż w ubiegłym roku. Okres przed Bożym Narodzeniem jest dla amerykańskich detalistów kluczowy i decyduje o wynikach za cały rok.
Federacja prognozuje, że sprzedaż w okresie świątecznym będzie w tym roku o 1 procent niższa niż w ubiegłym. Byłby to jednak mniejszy spadek niż w zeszłorocznym sezonie świątecznym, którzy detaliści w USA zakończyli o 3,4 procent niżej niż w roku 2007.
Jeżeli prognozy się sprawdzą, amerykańska branża detaliczna pierwszy raz od rozpoczęcia badań w 1992 roku zanotuje dwa następujące po sobie sezony kurczącej się sprzedaży. Analitycy podkreślają, że zeszłoroczny sezon był katastrofalny nie tylko ze względu na malejące obroty. Po to, by sprzedać towar, zdesperowani handlowcy oferowali nawet 80-procentowe upusty, co fatalnie odbiło się na wynikach sieci handlowych.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu