Szykuje się trudny rok dla branży reklamowej. Według szacunków maklerów, z którymi rozmawiał "Parkiet", w pierwszym kwartale wydatki na reklamę spadły o 2 do 5 proc.
Specjaliści z pięciu domów maklerskich, z którymi rozmawiała gazeta (DI BRE, Ipopema Securities, DM IDM, ING Securities i KBC Securities), oszacowali, że w I kwartale wydatki na reklamę w Polsce skurczyły się rok do roku od 2 proc. do 5 proc.
Ofiarą Agora
Zdaniem ekspertów, w tej sytuacji najmocniej ucierpi koncern medialny Agora. Spółka czerpie bowiem przychody głównie z segmentów mocno spadkowych, jak prasa, radio i outdoor - pisze "Parkiet".
- Będzie na nie miała wpływ także spadająca sprzedaż egzemplarzowa "Gazety Wyborczej" - zauważa Piotr Grzybowski, analityk DI BRE.
Źródło: "Parkiet"
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu