Internetowe serwisy dla rodziców mają już 5 mln użytkowników, pięć razy więcej niż cztery lata temu - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
"DGP" powołuje się na raport instytutu badawczego Omikron "Opinie o serwisach parentingowych". Wynika z niego, że 90 proc. rodzin robi za pomocą serwisów parentingowch zakupy, wydając średnio 167 zł miesięcznie. Ten rynek wart jest już nawet 700 mln zł miesięcznie. W sieci rodzice szukają porad, towarów dla najmłodszych, wymieniają opinie o dzieciach.
W ślad za rosnącym zainteresowaniem tą tematyką dynamicznie przybywa serwisów dla rodziców. Jak wylicza Megapanel/PBI Gemius ich liczba wzrosła z 18 do 86. A internetowych sklepów z artykułami dla dzieci jest już blisko 700, czyli dwa razy więcej niż przed dwoma laty.
- Ciekawe, że coraz częściej z takich serwisów zaczynają korzystać kobiety, które nie mają dzieci i nawet nie są w ciąży, czyli są dopiero na etapie planowania dziecka - mówi "DGP" Marcin Jarnicki z Omikronu.
Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna"
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu