Posiadacze kart Visa - znów mogą czasowo nie mieć swoich pieniędzy. Visa po raz drugi w ciągu zaledwie kilku miesięcy ma problemy z prawidłowym rozliczeniem transakcji - donosi portal Bankier.pl. Znów trzeba pilnie sprawdzać wyciągi bankowe, choć i Visa i banki zapewniają, że już korygują błędy.
Według portalu Bankier.pl kłopoty z rozliczaniem transakcji rozpoczęły się już w ubiegły czwartek. Problemy polegają na tym, że np. ta sama transakcja jest kilkakrotnie księgowana na koncie. Informację na temat awarii potwierdził portalowi polski oddział tej organizacji.
Tym razem skala problemu była znacząco mniejsza niż poprzednim razem. To już drugi taki przypadek w tym roku. (CZYTAJ WIĘCEJ) Wygląda jednak, że po styczniowych doświadczeniach tym razem polskie banki były przygotowane na podobne kłopoty.
"Problem namierzony i naprawiany"
Visa w większości przypadków zwraca pieniądze nawet bez składania reklamacji przez poszkodowanego klienta. Jednak banki mają pretensje do wydawcy kart, że z opóźnieniem informuje o swoich kłopotach. Całe niezadowolenie klientów spada bowiem właśnie na banki, które na prawidłowość rozliczania transakcji przez Visę nie mają wpływu.
- Przepraszamy wszystkich klientów, ale jednocześnie przypominam, że wina nie leży po stronie banków. Nie mniej jednak banki będą ponosić pełną odpowiedzialność: to banki mają umowy podpisane z klientami, a nie Visa - mówi Regimiusz Kaszubski, dyrektor Związku Banków Polskich
Nikt z przedstawicieli Visy nie chciał wystąpić przed kamerą. W oświadczeniu operator kart płatniczych zapewnia tylko, że problem został niezwłocznie odnotowany i obecnie we współpracy z bankami korygowane są błędy w zapisie transakcji, a użytkownicy kart płatniczych w przypadku problemów proszeni są o skontaktowanie się ze swoimi bankami.
Źródło: TVN CNBC Biznes, bankier.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC Biznes/sxc.hu