Sieć dyskontów spożywczych Biedronka rozkwita. Jak podał w rocznym raporcie jej właściciel, portugalska firma Jeronimo Martins, sprzedaż w roku 2010 była o 19,5 proc. wyższa. To wynik liczony w złotówkach, bo w przeliczeniu na euro był jeszcze lepszy: wzrost wyniósł 29,1 proc. w porównaniu z rokiem 2009.
Przychody ze sprzedaży Biedronki w roku 2010 wyniosły 4,807 miliardów euro - podała w raporcie firma Jeronimo Martins.
Sprzedaż w sieci Biedronka stanowiła ponad połowę (55,3 proc.) całkowitych przychodów grupy Jeronimo Martins w 2010 r. Rok wcześniej było to 50,9 proc.
"W Polsce Biedronka odnotowała wzrost sprzedaży o 29,1 proc. (o 19,5 proc. w PLN) w całym roku, osiągając 4,8 mld euro. Temu doskonałemu wynikowi pomógł dwucyfrowy wzrost w porównywalnych sklepach oraz otwarcie nowych placówek" - głosi raport o wynikach sprzedaży za 2010 r. Autorzy nie wskazali tu na korzystny dla nich kurs euro wobec złotego.
Sprzedaż w porównywalnych sklepach Biedronki w ub.r. wzrosła o 11,6 proc., oraz o 12,8 proc. w samym tylko IV kwartale.
W 2010 r. sieć otworzyła 197 nowych sklepów, zamknęła zaś 14 placówek. W sumie sieć Biedronka liczyła na koniec ub.r. 1649 sklepów, co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 15,2 proc., podano także w raporcie.
Źródło: ISB
Źródło zdjęcia głównego: TVN24