Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął pierwsze postępowanie przeciwko firmie naciągającej klientów na drogie SMS-y. Dotąd takie wyłudzenia nieuczciwym usługodawcom uchodziły płazem - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Jedna z firm na witrynie internetowej Data-Smierci.pl i kilku podobnych zachęca do wypełniania ankiety, której wyniki mają rzekomo odpowiedzieć, jak długo będziemy żyć. Jednak by uzyskać informację o terminie własnego zgonu trzeba wysłać SMS-a. Na stronie sugerują nam, że SMS będzie kosztował tylko 1,22 zł. Faktycznie jednak wysłana wiadomość będzie kosztować aż 61 zł.
Dotąd instytucje kontrolne w obliczu takich wyłudzeń bezradnie rozkładały ręce. Wszczęte przez UOKiK postępowanie przeciw może być przełomem. Ile jest firm, które zbijają pieniądze na naiwności internautów i dzięki zapisom ukrytym w regulaminach promocji, nawet trudno policzyć.
Walczyć z nieuczciwymi stronami jest jednak trudno i dlatego Urząd Ochrony Konsumenta pracuje nad ustawą, która ma tak zmienić obowiązujące przepisy, by usługodawca miał obowiązek informować o pełnej cenie SMS-a.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu