"A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary" - tak swoją ofertę reklamowała firma Vision Express. W rzeczywistości klient mógł liczyć jedynie na zniżkę na zakup kolejnej pary okularów. UOKiK uznał, że reklamy promocji "3 w 1" wprowadzały klientów w błąd i nałożył na spółkę karę w wysokości 194 tys. 888 zł.
Postępowanie przeciwko Vision Express zostało wszczęte w październiku 2013 roku. Wątpliwości UOKiK wzbudziły reklamy telewizyjne oferty "3 w 1". Kampania trwała od lipca do listopada 2013 roku. Spółka zachęcała do kupna okularów hasłem: "(…) A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary".
Tylko zniżka
Zdaniem urzędu przeciętny konsument po obejrzeniu reklamy mógł pomyśleć, że kupując jedną parę okularów korekcyjnych, dwie kolejne otrzyma gratis. W rzeczywistości klient otrzymywał jedynie zniżkę na kolejne okulary, a jej wysokość uzależniona była od wartości zakupionej pary okularów.
W związku z tym UOKiK stwierdził, że reklama Vision Express wprowadzała konsumentów w błąd i nałożył na firmę karę w wysokości 194 tys. 888 zł.
Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca odwołał się do sądu.
Autor: ToL//bgr / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu