TVN i Polsat biją na głowę Telewizję Polską pod względem efektywności. I będą jej odbierać udziały w rynku reklamy - pisze "Rzeczpospolita".
Przychody dwóch największych prywatnych stacji telewizyjnych w naszym kraju powoli, aczkolwiek systematycznie rosną. Odbywa się to m.in. kosztem telewizji publicznej, która traci rynek reklamowy.
W TVN w 2009 r. na jednego zatrudnionego przypadło prawie 294 tys. zysku, w Polsacie 234 tys. Pogarsza się natomiast sytuacja TVP, która w ubiegłym roku zanotowała nieco ponad 25 tys. straty na każdego etatowego pracownika.
Na rynku reklamowym zyska TVN
Publiczny nadawca wypada także bardzo źle pod względem spadku przychodów, spowodowanego ubiegłorocznym kryzysem na rynku reklamy.
W tym roku przychody TVN po włączeniu wpływu platformy "n" mogą wzrosnąć o 5-6 proc., podobnie będzie w Polsacie. - Znów natomiast spadną przychody TVP z uwagi na zmniejszające się wpływy z abonamentu - uważa Piotr Grzybowski, analityk Domu Inwestycyjnego BRE.
Zdaniem analityków, na słabości TVP - na rynku reklam - zyskiwać będzie w tym roku TVN. Jak przewiduje Łukasz Wachełko z Deutsche Bank, rynek reklamy telewizyjnej wzrośnie w tym roku o 7-8 proc., przy czym TVN ma szansę na wzrost przychodów nawet o 10 proc. Polsat będzie rósł równo z rynkiem, a TVP trochę mniej.
Źródło: Rzeczpospolita
Źródło zdjęcia głównego: TVN24