TVN po raz kolejny wciąż najpopularniejszą marką telewizyjną w Polsce. Stacja po raz kolejny okazała się bezkonkurencyjna w II edycji rankingu „Top Marka” organizowanym przez Press-Service Monitoring Mediów oraz miesięcznik "Press".
W rankingu wyłoniono 50 najpopularniejszych marek z dziesięciu wiodących na rynku polskim branż: motoryzacyjnej, telewizyjnej, bankowej, telekomunikacyjnej, ubezpieczeniowej, radiowej, sieci handlowych, artykułów spożywczych, producentów IT oraz telefonii komórkowej. Medialnymi liderami poszczególnych sektorów zostali: BMW, TVN, PKO BP, Plus GSM, Allianz, RMF FM, Tesco, Coca-Cola, Intel i Nokia.
O poszczególnych markach prasa pisała najczęściej w związku z ich produktami. Wyjątkiem jest na tym tle branża spożywcza. W tym przypadku dziennikarze znacznie chętniej interesowali się eventami niż produktami. Z kolei sieci handlowe gościły na łamach prasy najczęściej z powodu promocji cenowych. Stacje telewizyjne i radiowe budowały swój wizerunek w oparciu o znane osobowości. Doniesienia medialne na temat branży telekomunikacyjnej zdominowała walka konkurencyjna pomiędzy operatorami.
Analizie poddano ponad 300 tys. materiałów prasowych z ponad tysiąca tytułów ogólnopolskich i regionalnych w okresie od czerwca 2008 do lipca 2009.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvn