Marzec 2008 r. to dla TVN doskonałe wyniki oglądalności i miesiąc, w którym stacja okazała się niekwestionowanym liderem rynku. Wszystko przy jedynie 87 proc. zasięgu.
Jeśli spojrzymy na oglądalność stacji wśród widzów w wieku 16-49 lat w marcu, zarówno w ujęciu całodobowym jak i w prime time, czyli czasie, w którym przed telewizorami zgromadzona jest największa ilość widzów, to TVN okazał się niekwestionowanym liderem rynku.
Całodobowy udział w rynku kanału w tej grupie docelowej w marcu wzrósł do 20,0 proc. z 18,1 proc. w marcu 2007 r. W prime time udział kanału TVN wśród widzów w tym przedziale wiekowym wzrósł do 23,6 proc. z 22,6 proc. w marcu 2007 r.
TVN dociera jedynie do 87 proc. gospodarstw domowych w Polsce.
Oglądalność rośnie tylko TVN
TVN powiększył także swój marcowy całodobowy udziału w całym rynku bez względu na grupę wiekową widzów. Wzrósł on do 18,7 proc. z 17,4 proc. w analogicznym okresie 2007 r. Jeśli chodzi o prime time w marcu w tej kategorii, TVN odnotował wzrost do 22,7 proc. z 22,4 proc. w marcu 2007 r. Dzięki temu i tym razem kanał uzyskał pozycję lidera rynku.
Tymczasem, Polsat z wynikiem 17,2 proc. stracił w prime time ponad 3 punkty procentowe, a w ujęciu całodobowym z wynikiem 15,1 proc. stracił ponad 2 punkty procentowe. TVP1 uzyskując 22,3 proc. rynku stracił prawie 2 punkty procentowe, a kanał TVP2 z udziałem 16,8 proc. stracił prawie 1 punkt procentowy w stosunku do marca ubiegłego roku.
Jeśli chodzi o pierwszy kwartał 2008 r. ogólny całodobowy udział w rynku TVN-u wzrósł do 16,8 proc. z 16,3 proc. w pierwszym kwartale 2007 r.
Ramówka
Wzrost wyników oglądalności jest wynikiem oferty programowej stacji. W styczniu TVN powrócił do emisji teleturnieju "Milionerzy", który przyciąga ponad 4 miliony widzów. Z kolei pierwsza emisja siódmej edycji "Tańca z gwiazdami" przyciągnęła ponad 5 milionów widzów. Ponadto pierwszy odcinek nowego serialu "39 i pół" oglądało prawie 4 miliony widzów.
Dobre wyniki zanotowały również m.in "Fakty", serial "Na Wspólnej", oraz program rozrywkowy "You can dance – po prostu tańcz!".
Sukces odniosło także najnowsze dziecko Grupy TVN - portal Plejada.pl, interaktywny serwis multimedialny, poświęcony informacjom ze świata show-biznesu. W dniu startu Plejada zanotowała prawie 4 miliony odsłon.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvn