Grupa TVN, w 2008 roku, podobnie jak w latach ubiegłych, została uznana za najcenniejszą firmę medialną w Polsce w rankingu Newsweeka i A.T. Kearney "100 najcenniejszych firm w Polsce". Tym samym pokonała swoich czterech branżowych konkurentów.
TVN S.A. została sklasyfikowana na 26. pozycji, a jej wartość oszacowano na 4,92 mld zł. Na 37. miejscu znalazła się spółka Cyfrowy Polsat (wyceniona na 3,61 mld zł). Kolejna firma z branży medialnej, Canal+ Cyfrowy, znalazła się na pozycji 46. (2,88 mld zł). Miejsce 99. zajęła Agora S.A. (1,10 mld zł) a pozycję 100. Multimedia Polska S.A. (1,07 mld zł).
Na czele banki
Pierwsze trzy miejsca w rankingu ogółem zajęły: PKO Bank Polski SA (wyceniany na 35,96 mld zł, rok temu na miejscu drugim), Bank Pekao SA (35,07 mld zł, spadek z pozycji lidera) i PZU SA (30,23 mld, w zestawieniu za 2007 rok także na pozycji trzeciej).
Ranking prezentuje najbardziej wartościowe polskie spółki 2008 roku. Opracowany został przez redakcję tygodnika Newsweek we współpracy z firmą doradztwa strategicznego A.T. Kearney. Zestawienie powstało na podstawie ogólnodostępnych informacji oraz danych otrzymanych bezpośrednio od analizowanych spółek. TVN S.A. otwierał branżową sublistę również w 2006 i 2007 roku.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24