Indyjski koncern motoryzacyjny Tata już niedługo pojawi się w Polsce - zapowiada "The Wall Street Journal Polska". Ma podbić nasz rynek trzema modelami: pick-up'em Tata TL, SUV-em Safari i kompaktową Indicą - najpopularniejszym autem Indii.
Jak czytamy w "WSJ Polska", auta Taty będą sprzedawane w Polsce przez firmę Marubeni Motors. Ten japoński dom handlowy nie jest nowicjuszem na naszym rynku. Do 2005 r. był odpowiedzialny za dystrybucję Nissanów. Potem jednak sprzedaż przejął sam producent, a Marubeni zajęło się handlem maszynami budowlanymi.
Teraz jednak firma zdecydowała się na powrót do motoryzacji i ma bardzo ambitne plany. W pierwszej fazie projektu auta Taty maja być sprzedawane w 30 punktach dealerskich, potem powstać ma kolejne 10. Marubeni planuje sprzedaż na poziomie trzystu samochodów miesięcznie, co plasowałoby firmę w drugiej dziesiątce rankingu popularności w Polsce.
Jednak te plany wydają się trudne do zrealizowania - podkreśla "WSJ Polska". W Polsce obecnie trudno sprzedaje się nowe samochody, a co dopiero tak mało znanej marki jak Tata.
W światowej branży samochodowej grupa Tata dopiero stara się o wejście do pierwszej ligi. Pierwsze kroki w tej branży stawiała w latach 50., montując ciężarówki na licencji Mercedesa. Dziś Tata Motors jest największą firmą motoryzacyjną w Indiach o przychodach 7,2 mld dolarów w roku obrotowym 2006-07.
Poza Indiami głośno o koncernie Tata zrobiło się w styczniu 2008 r., gdy firma zaprezentowała Nano - najmniejsze auto na świecie (CZYTAJ WIĘCEJ), a w marcu kupiła słynnego... Jaguara (CZYTAJ WIĘCEJ).
Źródło: "The Wall Street Journal Polska", tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Archiwum TVN24