Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie Telekomunikacji Polskiej od decyzji Urzędu Komunikacji Elektronicznej. UKE nałożył na spółkę 1 mln zł kary za brak informacji o cenie połączenia z numerami o podwyższonej opłacie.
Kara została nałożona na spółkę 27 lipca 2006 roku. Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym, dostawca usługi o podwyższonej opłacie powinien zapewnić, aby użytkownik końcowy w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej był każdorazowo informowany, przed rozpoczęciem naliczania tych opłat, o cenie jednostki rozliczeniowej połączenia do numeru danej usługi.
Telekomunikacja postanowiła jednak odwołać się od decyzji sądu. Wyrokiem z dnia 21 marca 2007 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uchylił decyzję Prezesa UKE.
Sądową piłkę znów odbiła jednak prezes UKE, i na skutek apelacji Sąd Apelacyjny uchylił poprzedni wyrok i przekazał sprawę do ponownego rozpoznania przez ten sąd, który 12 września 2008 r. przyznał UKE rację. Wyrok nie jest jednak prawomocny i można spodziewać się kolejnej odsłony sprawy.
Telekomunikacja Polska do tej pory otrzymała od Urzędu Komunikacji Elektronicznej kilkanaście kar o łącznej wartości ponad 500 mln zł.
Źródło: TVN24, PAP
Źródło zdjęcia głównego: Archiwum TVN24