Polskie gazety nie potrafią odwrócić wielomiesięcznej tendencji: luty był kolejnym miesiącem, gdy ich sprzedaż spadała. Najbardziej straciła "Gazeta Wyborcza" - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, cytowanych przez Presserwis.
Nieustannie najwięcej egzemplarzy sprzedaje tabloid ”Fakt” (Axel Springer Polska). W lutym jego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 442 357 egz. W porównaniu z lutym 2009 roku to o 11,29 proc. mniej.
Na drugim miejscu jest ”Gazeta Wyborcza” (Agora), która znajdowała nabywców na 337 652 egz. Jej sprzedaż spadła jednak mocno, bo aż o 13,74 proc.
Trzecie miejsce pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy zajmuje ”Super Express” (Murator) – 184 499 egz. Ten tabloid także sporo stracił: w porównaniu z lutym 2009 roku jego sprzedaż była o 12,93 proc. niższa.
Tracą wszyscy
”Rzeczpospolita” sprzedawała średnio po 142 735 egz., czyli o 4,53 proc. mniej niż rok temu.
”Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) może pochwalić się sprzedażą 102 449 egz. Gazeta ukazuje się od połowy września ub.r., kiedy powstała z fuzji "Dziennika" i "Gazety Prawnej", nie ma więc bezpośredniego punktu odniesienia do rocznych porównań.
Specjalistyczny ”Przegląd Sportowy” (Axel Springer Polska) sprzedawał w lutym 2010 roku po 49 529 egz., co oznacza spadek o 17,95 proc.
Liczona przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy "sprzedaż ogółem" obejmuje sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W prasie często przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - inne rodzaje rozpowszechniania, gdzie gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) albo w barterze w zamian za towary lub usługi.
Źródło: Presserwis
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl