Sprzedaż lalek Barbie w trzecim kwartale br. spadła aż o 21 proc. rok do roku pociągając za sobą spadek zysku ich producenta, firmy Mattel o 22 proc.
Choć Barbie nadal jest największą i najbardziej rozpoznawalną marką lalek na świecie, sprzedaje się coraz słabiej.
A to odbija się na kondycji Mattela. W II kw. zysk łączny firmy w ujęciu rok do roku spadł z 422 miliardów dolarów do 321 miliardów dolarów.
Przemysł zabawkarski przeżywa trudne chwile z powodu rosnącego zainteresowania dzieci smartfonami i tabletami. Wyniki Mattela ratują świetnie sprzedające się lalki Monster High. Wzrost sprzedaży został odnotowany także w przypadku serii Matchbox i Hot Wheels.
Co gorsza Mattel niedawno stracił kontrakt licencyjny z Disneyem, co pozwalało jej na produkcje lalek m.in. Kopciuszka. Prawa przejęła konkurencyjna Hasbro.
Autor: pp/kwoj / Źródło: wsj.com
Źródło zdjęcia głównego: TVN24