Internet cieszy się większym powodzeniem u reklamodawców niż telewizja? To możliwe. W I kwartale tego roku na reklamy w sieci wydano w Wielkiej Brytanii 1,75 miliarda funtów. W tym czasie na spoty telewizyjne poszło 1,64 mld. To pierwszy taki przypadek na świecie - pisze portal money.pl.
Dziennik "Daily Telegraph" podał, że nakłady na reklamę w internecie wzrosły o 4 proc w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Stanowią one aktualnie 23,5 proc. rynku.
Wzrostowi nakładów na promocję w sieci towarzyszy spadek wydatków na reklamę w ogóle. Brytyjska recesja spowodowała, że zmniejszyły się one o 16 proc. w I kwartale tego roku. Telewizyjne nakłady zmalały natomiast o 17 proc.
Brytyjscy eksperci przewidują, że pieniądze inwestowane przez reklamodawców w internecie będą coraz większe. Wkrótce przekroczą one barierę 30 procent rynku. Jednak aż 60 procent pieniędzy przeznaczonych na reklamę internetową to część wydana na reklamę w wyszukiwarkach.
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl