Żabka Polska wprowadziła konsumentów w błąd informując o rzekomej likwidacji sieci sklepów - uznał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdzając wcześniejszą decyzję prezesa UOKiK. Żabka zapowiada kolejne odwołanie.
Wyrok SOKiK dotyczy decyzji prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z lipca 2009 roku.
Stwierdzono wówczas, że kampania reklamowa sieci sklepów Żabka, trwająca od września do końca października 2008 r. wprowadzała konsumentów w błąd. Towarzyszące jej hasło: "Informujemy, że decyzją zarządu spółki Żabka Polska 15 września 2008 roku zamykamy żabki" sugerowało zamykanie sklepów tej sieci. Dopiero w drugim etapie kampanii przedsiębiorca wyjaśnił, że organizuje loterię promocyjną i że zostały zamknięte nie sklepy, ale sejfy w kształcie żabki. Ponadto reklamy zawierały sformułowanie, że decyzję o likwidacji podjął zarząd spółki - zazwyczaj decydujący o jej działalności. Informacje te zostały przedstawione na planszach, które sprawiały wrażenie neutralnej informacji, a nie komunikatu reklamowego - zaznaczał UOKiK.
UOKiK karze
Za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów prezes UOKiK nałożyła na spółkę Żabka Polska karę w wysokości ponad 1,5 mln zł. Ponadto przedsiębiorca został zobowiązany do publikacji decyzji na swoich stronach internetowych oraz jej sentencji w jednym z dzienników ogólnopolskich.
Spółka skorzystała z przysługującego jej prawa i odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Teraz SOKiK oddalił w całości odwołanie, przyznając tym samym rację prezes Urzędu.
Żabka nie składa broni i juz zapowiada, że złoży apelację do Sądu Apelacyjnego.
Sieć Żabka Polska liczy około 2500 sklepów znajdujących się w całym kraju. Od 2007 r. jej właścicielem jest czeski Fundusz Inwestycyjny Penta Investments, który kupił 100 procent udziałów tej spółki. Obecnie spółkę Żabka chce przejąć fundusz private equity - Mid Europa Partners.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24