Ten serwis odmienił oblicze internetu. "TIME" nazwał go "metropolią on-line", a Rupert Murddoch zapłacił za niego 580 mln dol. Do tej pory swoje konta założyło na nim ponad 150 mln ludzi z całego świata. Właśnie ruszył MySpace Polska.
Serwis z tej okazji zmienił swoje graficzne oblicze. Standardowe niebiesko-białe szaty, na profilu Polska zamienił na biało-czerwone z zielonym tłem.
Żubr, smok i pałac
W jego logo znalazły się charakterystyczne polskie symbole: od żubra, przez warszawską Syrenkę i smoka wawelskiego do Zamku Królewskiego i Pałacu Kultury i Nauki.
Poza zmianami wizualnymi, najważniejszą różnicą w stosunku do zagranicznych MySpace-ów jest język na polski na stronach. Nie przeszło to bez zauważenia wśród użytkowników serwisu. Profil Polska ma już około 23 tys. znajomych.
Użytkownicy się cieszą
"Człowiek wraca z wakacji, wchodzi na MySpace a tu taka niespodzianka! Super, wreszcie wygoda, bo wszystko po polsku" - napisała na stronach polskiego profilu |Alna|. "Nareszcie!" - dodała Kroplandia, a Sandra podsumowała: "Polska biało-czerwoni!".
Serwis MySpace założyli w 2003 roku Tom Anderson i Chris DeWolfe. Strona jest portalem społecznościowym - pozwala na założenie w niej własnego profilu, na którym można zamieścić swoje zdjęcia, filmy, prowadzić bloga i dyskutować ze znajomymi. A z tymi trzeba wcześniej zawrzeć znajomość przez wysłanie zaproszenia i zaakceptowanie go przez adresata.
Magiczna szóstka
Jedną z legend MySpace jest to, że pomiędzy każdym użytkownikiem serwisu jest jedynie sześcioro innych znajomych. Polska odsłona portalu reklamuje się m.in. właśnie hasłem: "Zobacz czy rzeczywiście sześć osób dzieli cię od Kevina Bacona".
W tej chwili istnieje ponad 150 mln kont MySpace. Serwis w 2005 roku został wykupiony przez News Corporation Ruperta Murdocha za kwotę ok. 580 mln dolarów.
Facebook króluje
W ostatnich latach MySpace stracił koronę najpopularniejszego serwisu społecznościowego w sieci na rzecz Facebooka - określanego przez twórców "narzędziem społecznym". Mimo tego, MySpace pozostaje najpopularniejszym miejscem wymiany autorskiej muzyki w sieci.
Premiera polskiego MySpace'a to kolejna polonizacja jednego z gigantów internetu. Wcześniej w polskiej sieci zaistniały rodzime wersje serwisu America On-Line (AOL) i microsoftowego MSN.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: http://profile.myspace.com/myspace_polska