415 mln dolarów zapłaciła News Corporation Ruperta Murdocha za kanadyjskie wydawnictwo Harlequin, które sprzedaje książki w 34 językach w 100 krajach na całym świecie.
Wydawnictwo specjalizuje się publikowaniu romansów. Ponad 350 mln dolarów, czyli 40 proc. przychodów firmy pochodzi z publikacji w językach innych niż angielski.
Poszerzenie działalności
Kupno Harlequin przez News Corporation jest odbierane jako sposób na rozwinięcie działalności wydawniczej koncernu medialnego Ruperta Murdocha. Obecnie w skład jego korporacji wchodzi m.in. wydawnictwo HarperCollins, a także gazety: "The Times", "The Daily Telegraph", czy "The Sun". - Znaczenie Harlequin na międzynarodowej arenie wzrasta. Przejęcie da HarperCollins natychmiastowe wsparcie w 11 nowych krajach. O kilkadziesiąt języków poszerzy się nasza oferta wydawnicza, a autorzy, którzy zdecydowali się na współpracę z nami będą wydawani na całym świecie - powiedział Brian Murry, dyrektor generalny HarperCollins.
Era cyfrowej książki
News Corporation w komunikacie zapowiedziała też, że chce rozwinąć system sprzedaży książek Harlequina w wersji elektronicznej. W ostatnich latach publikacje cyfrowe regularnie przynosiły wzrost dochodów w wydawnictwie HarperCollins. - Znacznie poszerzymy ofertę naszej cyfrowej platformy. Będziemy mieli większy zasięg w wielu językach. Oczekujemy, że to przyniesie nam wiele zysków - ocenił Robert Thomson z News Corporation.
Przejęcie potentata
Firma Harlequin została założona w 1949 roku. Obecnie wydaje książki w 34 krajach i sprzedaje je na stu rynkach na całym świecie. W koncernie pracuje około tysiąc pracowników, w tym 350 w Kanadzie. Siedzibą główną Harlequin pozostanie Toronto. News Corporation to medialny gigant notowany na nowojorskiej giełdzie. W jego skład wchodzą nie tylko wydawnictwa i tytuły prasowe, ale także studia filmowe oraz telewizje kablowe i satelitarne. Wśród nich są m.in. Fox News, National Geographic, czy brytyjski kanał Sky News.
Autor: msz//bgr/kwoj / Źródło: BBC News, "Los Angeles Times"