O tym, że kryzys został przełamany, świadczy wzrost wydatków firm na reklamę. Według analityków, rynek reklamowy czeka w tym roku nawet kilkuprocentowy wzrost - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
W porównaniu do ubiegłego roku, który zakończył się 10-12 proc. recesją, w 2010 roku prognozowany jest wzrost. - Widać większy optymizm wśród firm - potwierdza w rozmowie z dziennikiem prezes Omnicom Media Group, Jakub Bierzyński. Jak przyznaje, tegoroczne budżety jego firmy są znacznie wyższe niż rok temu. - Rynek wzrośnie w tym roku nawet o około 5 proc. - szacuje.
Główni klienci: farmacja i finanse
Nie wszystkie domy mediowe cechuje taki optymizm. Niektóre wręcz jeszcze bardziej zamierzają zredukować swoje budżety. Większość z nich do prognoz podchodzi ostrożnie. - Przy założeniu , że klimat w gospodarce się nie zmieni spodziewam się, że rynek może zanotować 3-procentowy wzrost - komentuje prezes MPG Polska, Janusz Dzięcielak.
Podobny wzrost na rynku reklamy, wysokości 2-3 proc. szacuje Lidia Kacprzycka, dyrektor zarządzająca domu mediowego Starlink. Głównym źródłem odbicia - jej zdaniem - będzie branża farmaceutyczna oraz finansowa.
Znaczenie polityki cenowej telewizji
Wszystkie firmy przyznają jednak zgodnie, że wzrost rynku reklamowego będzie w dużej mierze zależał od polityki cenowej wiodących stacji telewizyjnych. W ubiegłym roku obniżyły one ceny reklam o jedną czwartą. Cięcia nie wykluczone są także w tym roku - donosi dziennik.
Oczekuje się natomiast, że w tym roku wzrośnie popularność reklamy w internecie.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Źródło zdjęcia głównego: TVN24