Aromatyczna herbata, tabletki leczące całą rodzinę czy też proszek dający najbielszą biel okupują pasma reklamowe kanałów telewizyjnych. I jest ku temu uzasadnienie: to panie znacznie częściej poświęcają swoją uwagę, gdy na ekranie błyska napis "reklama".
Najnowszy sondaż instytutu Ipsos pokazuje, że oglądanie reklam pasjonuje ledwie 4 proc. naszego społeczeństwa. Co szósty z nas deklaruje, że wręcz wychodzi z pokoju, gdy na ekranie pojawia się blok reklamowy. 26 proc. zostaje, ale nie ogląda ich uważnie.
43 proc. ankietowanych przyznaje, że gdy pojawia się blok reklamowy, zazwyczaj sprawdza, co w tym czasie jest emitowane na innych kanałach. Częściej robią to mężczyźni (51 proc.) niż kobiety. Wśród pań czyni to tylko co trzecia. To właśnie może wyjaśniać, że na ekranach częściej widać oferty kierowane do mam, gospodyń i dam.
Reklamy nas nudzą?
Jako powód niechęci do reklam najczęściej ankietowani wymieniają nudę i irytację. Jak piszą autorzy badania, odsetek osób znudzonych reklamą wzrósł w stosunku do roku ubiegłego o 13 proc.
Bardziej przychylne reklamom są osoby starsze. Wśród widzów powyżej 50. roku życia tylko co trzeci (31 proc.) zmienia kanał w trakcie bloku reklamowego. Reklamy szczególnie nudzą natomiast nastolatków między 15 a 19 rokiem życia oraz osoby z wyższym wykształceniem.
Badanie przeprowadził instytut Ipsos między 8 a 15 października 2009 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1007 Polaków w wieku powyżej 15 lat.
Źródło: PAP, lex.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu