W I półroczu 2009 r. firmy wydały na reklamę w internecie 658 mln zł. To 14 proc. więcej niż przed rokiem, mimo że cały rynek pogrążony jest w recesji i zmalał w tym samym okresie o kilkanaście procent - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Jak wynika z badania IAB Polska i PricewaterhouseCoopers cały polski rynek reklamy zmalał w I połowie roku o 11,2 proc. Rosły tylko wydatki na promocję w internecie (dane z 31 firm, m.in. Onetu, Wirtualnej Polski, Interii, Naszej-Klasy, sieci reklamowych oraz grup medialnych).
Liczba firm w tegorocznym badaniu powiększyła się o cztery, dlatego autorzy badania policzyli też, jak wygląda wzrost, gdy pod uwagę weźmie się te same 27 firm, co przed rokiem. – W takiej sytuacji internet zanotował 12-proc. wzrost, do 634 mln zł – mówi w rozmowie z "DzGP" Marcin Kałkucki, współautor badania z PwC.
Finansjera wydaje najwięcej
Raport uwzględnia nakłady na reklamę graficzną, e-mail marketing, ogłoszenia, a także wydatki na reklamę w wyszukiwarkach. – Wyniki potwierdzają, że reklama graficzna wciąż ma się dobrze, a głosy, że firmy z niej rezygnują, są przesadzone – mówi Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska, na co dzień zastępca dyrektora ds. produktu reklamowego Grupy Onet.
Branżę internetową pociągnęły w tym roku w górę przede wszystkim wydatki firm z sektora finansowego (13 proc. budżetów trafiających do sieci). O 2,5 proc., do 10 proc., wzrosła też wartość reklam kupowanych przez firmy telekomunikacyjne. Swoje wydatki (8 proc. wszystkich budżetów) utrzymują firmy z sektora motoryzacyjnego - pisze "DzGP".
Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna"
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu